torstai 8. elokuuta 2013

Kesä ja kärpäset.

Howdy Folks!

Nyt kun kesä on kääntynyt elokuulle on aika alkaa taas kirjoittamaan tyhmiä juttuja tänne vaatimattomaan blogiini.

Olen pitänyt tässä lohetonta kesää ja täytyy sanoa, että se on mennyt yli odotusten. Yhtä pientä epätoivon hetkeä lukuunottamatta mitään kovaa poltetta lohihommiin ei ole ollut. Sekin vähä mitä olen lohihommista unelmoinut on lähinnä liittynyt saunomiseen, syömiseen ja juomiseen. Sekä niihin hienoihin hetkiin kun pääset korkkaamaan aamun hämärässä hienon poolin, pieni krapulan häive ohimoilla jytkyttäen. Se että siltä laskulta yleensä poistutaan taukopaikalle ilman nyppyäkään ei vähennä sen hetken arvokkuutta. Kaikki lohestajat varmasti tietävät mitä tarkoitan.

Pelissä olen pysynyt mukavasti mukana kavereiden avustuksella. Lohirapsaa on pukannut tasaiseen tahtiin. Hiukan mollivoittoisia on raportit tosin olleet.

Itse olen kalastanut koko kesän haukea ja ahvenia perholla. Ei mitään maailmanluokan kalastusta, tiedetään, mutta kyllä se kaikki paikalliset istarikosket ja tammukan lirkkimiset voittaa kun saa rauhassa olla veneessä tai rantakivellä ja heittää perhoa. Kylmää olutta ja kuumaa grilliruokaa vielä mukaan niin avot. Joskus teen myös niin, että kun puikkari nappaa perhoon, pidän silmiä hetken aikaa kiinni ja kuvittelen itseni johonkin ihan muualle ja perhoon ottaneen kalan joksikin aivan muuksi kuin 800gramman haueksi... On se itsensä huijaaminen sitten kivaa:)

Ruakaa


Perhojakin olen sitonut. Ihan liikaakin... Haukiperhoja täytyis vielä syksyn kalastukseen niputtaa. Teen pienen SBS-setin perhoista mitä olen tässä kesän aikana tehnyt joten pysykää kuulolla.

Pikkusen on vielä tilaa pikkuperhoaskissa.


Muuten valmistautuminen syksyyn on mennyt aikataulun mukaan. Upeeta settiä on tiedossa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti